איומי סייבר היו קיימים בערך מהרגע בו הומצא המחשב ולא רק שאינם במגמת דעיכה אלא להיפך, ככל שמערכות יתר מתפתחות וככל שעובר בהן יותר מידע, הרי שהאקרים ועברייני רשת ירצו לשים ידם על המידע הזה ולהשתלט על מקורות מחשוב זמינים, גם אם הם כביכול מוגנים ולכן אתם חייבים ייעוץ אבטחת מידע.
מידע כזה יכול להיות מידע העוסק בפעילותו של הארגון, תחום עיסוקו, יתרונותיו על פני המתחרים, פרטים רגישים הקשורים בספקי הארגון, מלאים, סחורות יוצאות ונכנסות וכן מידע רגיש עד מאוד הקשור בלקוחות הארגון. החל מארגון קטן המשרת מספר מצומצם של לקוחות וספקים וכלה בארגון ענק המצפין מידע רגיש אודות לקוחות רבים, כלומר, שמות, דרכי התקשרות, מידע רפואי ואף פרטי חיוב אשראי ו/או בנק. אף ארגון לא יכול להרשות לעצמו שהפרט הכי קטן מהמידע הזה יזלוג החוצה על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדרכים לא כשרות המופעלות בידי גורמים עוינים, מתחרים ועברייניים.
זליגת גורמים זרים והנזק הנגרם
כל ארגון המכבד את עצמו ואת המידע שעובר דרך מחשביו ירצה להגן על המידע הזה מפני זליגה לגורמים לא רצויים ואף עוינים העלולים לעשות בו שימוש לרעה ולא יהססו לעשות זאת. גורמים אלה יכולים להיות מתחרים המחפשים לרגל תעשייתית אחר הארגון ופועלו, גורמים עברייניים המבקשים להשתלט על מידע באמצעות וירוס כופר תמורת כופר ו/או גניבת מידע אישי לצורך שימוש לא חוקי בו או האקרים המבקשים לדלות מידע על מנת למכור אותו לכל המעוניין המרבה במחיר.
על מנת להימנע ממצבים של חדירה לרשת הארגון, אל מחשביה ואל המידע המוצפן בהם, מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ אבטחת מידע שיכוון אתכם באופן מקצועי ויתאים לכם פתרונות אבטחה כגון : תוכנות חומת אש וכן אבטחת מידע וסייבר אשר יתאימו למערכות המחשוב באמצעות אבטחת מידע לאתרים של הארגון שלכם.
מה מרכיב שירות ייעוץ אבטחת מידע
שירות של ייעוץ אבטחת מידע מתחיל לרוב באיתור נקודות התורפה של מאגרי המידע בחברה, בין אם ע"י טביעת עין במקרים שבהם אין בכלל מערכת אבטחה בארגון ובין אם ע"י ניסיונות פריצה בפועל באמצעות כלים מתוחכמים יותר או פחות ולו על מנת לאתר נקודות חולשה במערכות האבטחה הקיימות בארגון תוך ניסיון לשדרג אותן.
במקביל, מתבצע סקר אבטחה פנים ארגוני, על מנת לאמוד היכן החולשות בתוככי הארגון ולאו דווקא במערכות הממוחשבות ועל מנת לבדוק מה מצב אבטחת מידע לעסקים ברמה הכללית בארגון. סקר שכזה כולל בין השאר את מערכות המחשוב מן הסתם, אך גם את הנהלים הננקטים מבחינה ארגונית, כגון: שמירה על סודיות המסמכים המסתובבים בשולחנות הארגון, מעבר של עובדים ומבקרים בחדרי הארגון, נעילת עמדות מחשוב כאשר לא עובדים עליהן, חסימת אתרים ותכנים באינטרנט, תיוק מידע רגיש, סינון שיחות וטלפוניה בענן אשר לא רצויות ומידע הנאמר בהן, ועוד.
אבטחת מידע הנכנס לארגון
כמו כן נבדקת רמת אבטחת המידע הנכנס לארגון, הכולל פרטיותם של לקוחות וספקים ובכלל פרטים שאינם נוגעים באופן ישיר לארגון, מתוך שמירה על חוק הגנת הפרטיות.
בשלב הבא, אוספים את המסקנות ובונים אסטרטגיית אבטחת מידע לעסקים קטנים וגדולים בארגון לאורך זמן על מנת לשמור ככל הניתן על המידע בארגון, טיוב הנתונים בארגון , הקמה של תהליכי ניהול המידע בארגון וניהול הידע והטמעת נהלים התואמים תקני אבטחה של מכון התקנים.
כמו כן, נקבעת מדיניות המענה והתגובה במקרה של התקפה ופגיעה במידע בארגון