לפני שני עשורים המילה שרת מחשבים למעשה ייצגה מחשב בפני עצמו, אשר אותו היה נדרש לתחזק ברמת החומרה, התוכנה והגיבוי בכל עת. ניתן היה להבחין בקריסה של השרתים ו/או של אחד החלקים בהם בעיקר משום הקרבה הפיזית אליהם. עם הזמן והמעבר לשרתים וירטואליים, התחזוקה עברה לרמת הניטור השוטפת. הכוונה לכך שמעבר לשירותי ענן לעסקים ואחסון וירטואלי מחייב בקרה וניטור בכל עת כמעט על מנת לאתר תקלות עוד בטרם הן מתרחשות וע"י כך לתחזק את השרת הווירטואלי ולאבטח את המידע הנמצא בו מפני גניבות ו/או אובדן מכל סוג שהוא.
חשיבותה של מערכת ניטור ובקרה לארגון
בעולם שבו כל מערכות המידע הארגוניות (או רובן לפחות) עוברות וירטואליזציה ומבזרות את המידע בין מוקדים שונים שלרוב נמצאים מחוץ לארגון פיזית, אף ארגון לא יכול להרשות לעצמו לאבד שליטה על אחת או יותר מן המערכות הללו ולו לשנייה, משום שחוסר תשומת לב לתקלה שמתרחשת, בזמן שהיא מתחילה להתרחש ולא כשכבר גרמה לנזק.
חוסר של מערכת ניטור ובקרה על מערוכת שונות בארגון שווה ערך לחוסר מודעות או מודעות חלקית לליקויים בשרשרת התהליכים בארגון, דבר שיכול להוביל להשבתה של מערכת אחת או יותר בארגון, חשיפה של מידע כזה או אחר ושאר נזקים. נזקים אלה, בעיקר אם מתגלים לאחר זמן מה, עשויים להשבית את הארגון חלקית ואף באופן מלא לזמן מה ולגרום להפסדים כספיים בעקבות עצירת העבודה השוטפת והתקינה בארגון כתוצאה משיבוש מערכת כזאת או אחרת.
אילו מערכות מנוטרות ומבוקרות בדרך כלל?
התשובה היא בעיקר מערכות מחשוב, אך לא רק:
- מערכות הגנה ואבטחה בארגון – אזעקה, מצלמות אבטחה במעגל סגור , דלתות ומערכות הגנה על מעברים פנים ארגוניים, אבטחת מידע בתוך הארגון ובמחשבי הענן, ניהול משתמשים בארגון והקצאת הרשאות לכל משתמש, ניהול מסד נתונים, ניתוח נתונים, שכפול של הנתונים, גיבוי מידע ויכולת התאוששות של המידע ועוד.
- מערכות מידע – מחשבי הארגון, מדפסות, שרתים המאחסנים מידע, ניהול מערכות מידע ממוחשבות, תחנות עבודה בתוך הארגון ומחוצה לו, ציוד קצה, תוכנה וחומרה, אינטגרציה בין מערכות שונות בארגון ועוד.
- מערכות תקשורת – אינטרנט, רשת פנימית, מרכזיית טלפונים, דואר ועוד.
כל מערכת קשורה ברעותה באופן כלשהו ומספיק שקיימת תקלה בסנכרון ביניהן מבלי שהיא תאותר ותטופל בזמן והנזק כבר יתחיל להצטבר.
יתרה מכך, מערכת ניטור ובקרה נועדה לא רק על מנת לצפות באותן המערכות אותן הן מבקרות, לאתר תקלות בזמן אמת, אלא גם לשפר ולתחזק את המערכות הקיימות ולפעול בכל עת על מנת לייעל את תפעולן ולהתאימן בכל עת לצרכי הארגון.
שירותים מצוינים של חברת IT-START
מאחורי כל מערכת ניטור ובקרה עומדים אנשי IT המפיקים בכל עת את מיטב הביצועים למען תפקוד טוב יותר של כלל המערכות בארגון, שיפור תהליכי עבודה, הגדרת צרכים ארגוניים, בחינת חלופות שונות ומוצרים שונים על פי צרכי הארגון, העשויים להשתנות מעת לעת.
כיום, קיימות מספר מערכות ניטור ובקרה המעניקות מעטפת פתרונות כוללת לכלל מערכות הארגון. כל מערכת כזאת נבנית ומוגדרת על פי צרכיו הייחודיים של כל ארגון, תוך כדי שמירה על צורך אחד המשותף לכולן – הצורך לשמור על רצף עבודה תקין ועל המידע בארגון.