שירותי מחשוב למשרדים

שירותי מחשוב למשרדים - עם זמינות מיידית ומידע מוגן | IT - START

בכל משרד, קטן ככל שיהיה, יש מחשב אחד לפחות, מדפסת אחת לפחות, ראוטר אחד לפחות וטלפון אחד לפחות ותשתית אינטרנט מינימלית כלשהי. אי לכך, שירותי מחשוב למשרדים הינו שירות הכרחי לכל משרד באשר הוא. נכון, במשרדים קטנים יותר קיימת נטייה לסמוך על המזל ולא לשכור מבעוד מועד איש מקצוע שיהיה שם אם וכאשר ומחכים לשעת השין על מנת למצוא שירות שכזה, אבל נטייה זו היא טעות גדולה ונפוצה.

צורות ההתקשרות עם חברה למתן שירותי מחשוב למשרדים

ישנן שלוש צורות התקשרות עיקריות למתן שירותי מחשוב למשרדים ואלו הן:
חוזה ארוך טווח בתשלום חודשי קבוע – אופייני יותר למשרדים גדולים בהם יש כמה תחנות מחשוב, תשתית תקשורת מחשבים לעסקים רחבה יותר ויותר ציוד קצה ולכן פוטנציאל התקלות גבוה יותר ומתחלק ביותר גורמים. במקרה זה, לא ניתן להסתמך על זמינות הטכנאי ברגע האמת גם כשקיים שירות תמיכה טכנית, אלא להיערך לכך מראש.

היכרות עם אנשי מקצוע באופן כזה שניתן יהיה לפנות אליו מעת לעת ולדעת בוודאות שיוכל לפנות זמן ולהגיע ממש כמו איש Help Desk. התקשרות כזו אינה מעוגנת בחוזה אלא על בסיס היכרות ועלולה לעורר קשיים כגון זמינות בתמיכה מרחוק, מחירים לא קבועים, סדר עדיפויות שלא תואם את צרכי המשרד ועוד. תמיד כדאי לעגן התקשרות שכזאת באיזשהו הסכם גם אם אינו כרוך בתשלום חודשי קבוע אלא רק הסכם התקשרות מוגדר.

התקשרות אד-הוק. כלומר, רק כאשר הצורך מתעורר מחפשים המלצות לאיש מקצוע. התקשרות זאת מאפיינת בעיקר משרדים מאוד קטנים ומשרדים ביתיים כמו עמותות שמחפשות שירותי מחשוב לעמותות, או שירותי מחשוב למרפאות, בהם אין הרבה ציוד קצה ותחנות מחשוב ולכן מאוד נוח וקל להישאר שאננים עד אשר קורה משהו. מיותר לציין כי צורת התקשרות זו אינה מומלצת משום שכל שנייה שממתינים לשירות היא שנייה שאין למחשב המסוים הזה תפוקה במשרד ובעקבות זאת אין למשרד תפוקה מלאה במקרה הטוב ותפוקה בכלל במקרה הרע.

שירותי מחשוב למשרדים

אילו שירותים נכללים במסגרת מתן שירותי מחשוב למשרדים

הקמת תשתית תקשורת מחשבים ותחזוקתה, כולל ניהול שרתים (פיזית ווירטואלית), טלפוניה בענן, מחשבים, אינטרנט וכו'.
תחזוקה שוטפת של מחשבי החברה וציוד הקצה שבה, לרבות תיקון תקלות תוכנה ו/או חומרה.
מתן פתרונות ושירותי אבטחת מידע משרד, כולל חומת אש, תוכנות אנטי וירוס, סינון דואר זבל וכו'.

שירותי גיבוי מידע – בין אם על גבי שרת פיזי ובין אם ע"י שרת וירטואלי ובאופן שוטף.
עדכוני תוכנה ועדכוני חומרה – שדרוגים במידת הצורך, חלפים, עדכון גרסאות וכו'.

תכנון עתידי והבנייה של תשתית המחשוב ככל שהמשרד גדל וככל שהטכנולוגיה משרתת אותו בצורה טובה יותר.

שירותי מחשוב

דגשים בבחירת חברת מחשוב

כאשר בוחרים איש מקצוע או חברה העוסקת שמתן שירותי מחשוב למשרדים אין לצאת מתוך נקודת הנחה שהשירות מובן מאליו אלא לדרוש המלצות ואולי אף להתחיל לפנות דרך המלצות של משרדים דומים בהיקפיהם על מנת לבחור את הטוב ביותר עבור המשרד.

בנוסף לכך, חשוב לבדוק פונקציה של עלות מול מרכיבי השרות על מנת להרכיב את חוזה השרות ההוגן ביותר, שימו לב, לאו דווקא הזול ביותר, אלא ההוגן ביותר.
זמינות – חובה לוודא זמינות מלאה למתן שירות, לרבות בשעות עבודת המשרד אך גם בין לבין משום שתקלות עשויות להתרחש גם כאשר המשרד סגור.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | אייקון

חברת סטארט שירותי מחשוב – מספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים לעסקים וחברות. בנוסף, ניתן למצוא אצלנו חבילות משתלמות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד!

השאירו פרטים
סטארט ברשת

תוכן עניינים

המאמרים החדשים באתר
Translate »