עורכי דין, אינכם יכולים להרשות לעצמכם להתעכב ולו ולשנייה. הגישה למידע בכל עת הכרחית לעבודה השוטפת וכל קושי בגישה הזאת עשויה לפגוע במהלך העבודה התקין. הכרח זה נכון אמנם לגבי כל בעל מקצוע הנעזר בשירותי מחשב, אך כאשר מדובר במקצוע כמו עריכת דין, כמעט כל המידע העובר בצינורות המחשוב בהקשר הזה רגיש עד מאוד ועל כן חשוב מאוד לשמור על כמה מרכיבים חשובים ביותר ולהשתמש בחברה המספקת שירותי מחשוב לעורכי דין.
אבטחת מידע
אולי המרכיב החשוב ביותר במתן שירותי מחשוב לעורכי דין. המידע העובר במחשבים של עורכי דין כולל פרטים מאוד רגישים אודות תיקים ולקוחות ולא מן הנמנע שלמידע זה יהיה ביקוש רב גם בקרב גורמים פחות רלוונטיים ו/או רצויים. שירותי אבטחת המידע כוללת בין השאר התקנה ותפעול של חומת אש – חומרה ותוכנה המותקנת על גבי המחשב האישי, לרבות על גבי מחשב נייד. בנוסף, התקנת תוכנות אנטי וירוס תסנן קבצים זדוניים ותבצע סינון דואר זבל עד כמה שניתן והצפנת מסמכים חשובים והצפנת מידע רק מסייעת, אם כי אינה בולמת לחלוטין את ניסיונות הפריצה ולצערנו גם את ההצלחות פריצה ווירוס כופר.
גיבוי כחלק מביצוע שירותי מחשוב לעורכי דין
גיבוי הינו מרכיב הכרחי במסגרת מתן שירותי מחשוב לעורכי דין. גיבוי מסמכים עבור עורכי דין הינו שירות בעל משמעות אדירה, משום שמספיק שגורם עוין שם את ידו על מידע רגיש, מספיק שהמחשב קורס וכל המידע שעליו ולא בוצע גיבוי למחשב הכול יורד לטמיון. אם אין גיבוי למידע הוא אובד וכמעט בלתי ניתן לבצע שחזור מידע במחשב. עם כל הכבוד לגיבוי אישי שנותן מענה, גיבוי מקצועי יותר ייתן מענה מקצועי יותר, מהיר יותר ויעיל יותר. יכולת ההתאוששות באמצעות הגיבוי חשובה עד מאוד משום שהיא קובעת כמה מהר יחזרו מערכות המידע לפעול במקרה חירום. מהירות התאוששות זו הינה קריטית
תמיכה טכנית
מתוקף עבודתכם התובענית והמחייבת מענה מיידי, שירותי תמיכה טכנית צמודה הינה הכרחית על מנת לתת מענה בכל שעות היממה הן עבור פעולות שוטפות שיש לבצע במערכות המידע והן עבור טיפול בתקלות שצצות להן עם ובלי התראה מוקדמת המצריכות תמיכה מרחוק. שירותי התמיכה מקבלים משנה תוקף במקרים בהם המשרד מנוהל ע"י תוכנה ייעודית לעורכי דין הדורשת מענה שוטף על מרכיביה.
תקשורת ורשת כחלק מביצוע שירותי מחשוב לעורכי דין
על מנת לשמור על תקשורת רציפה הן מרחוק עם המשרד, הן עם סניפים נוספים אם יש, הן עם מערכות המנוהלות מרחוק והן עם כל גורם אחר שהחיבור עמו מתבצע על בסיס רשת האינטרנט, כמו מערכת בתי המשפט ועוד, חיבור לסביבת תקשורת מתאימה לצרכי המשרד וניהול רשת התקשורת על בסיס שוטף הינם מרכיב מאוד חשוב ולעתים אף עיקרי במתן שירותי מחשוב לעורכי דין.
מענה מיידי
תקלות מחשב לעולם לא יגיעו בזמן הנכון ולמעשה אין זמן נכון לתקלות מחשב אשר מצריכות תיקון בעיות במחשב. כל תקלה שכזאת מעכבת את עבודת המשרד ואת המענה ללקוח ובמקרים רבים מדובר בעיכוב קריטי שעשוי להיות גורם משמעותי בהמשך ייצוג לקוח כזה או אחר. מענה מהיר חייב להיות כלול בשירותי המחשוב אחרת מדובר באיבוד זמן יקר, לקוחות וכמובן הרבה מאוד כסף ואף לעיתים עלול לעלות למשרד עורכי הדין בשמם הטוב ובמוניטין שלהם כמשרד משום שכשאין מענה או המענה מתעכב כך גם מתן השירות מתעכב ונפגע.