מרכזיות IP

מרכזיית IP

מרכזיה מבוססת אינטרנט, אשר מעבירה נתונים כמו קול, תמונה ועוד שלא דרך הרשת החוטית הטלפונית הרגילה, אלא באמצעות קווים מיוחדים שמהווים חלק מהאינטרנט. פרוטוקול התקשורת, המאפשר העברה של נתונים אלה, לרבות דיבור והעברת קול נקרא VOIP והוא מבצע קידוד של הנתונים הללו לכדי פענוח והעברה, וזאת בניגוד לפרוטוקולים ישנים ותר של העברת נתוני תקשורת, שלא היה מבוססים על רשת האינטרנט. יחד עם זאת, העלויות הנלוות לשימוש בפרוטוקול תקשורת מהסוג הזה נמוכות, באופן מפתיע, יותר מהקודמים לו וזאת בשל שכיחות השימוש בהעברת נתונים מן הסוג הזה. יתרה מזאת, חיבור בין מרכזייה “רגילה” למרכזייה מבוססת IP לרוב אינו מתאפשר, אלא עם ביצוע התאמות חיצוניות ומערכתיות מסורבלות.

טלפנייה, מרכז שירות

מרכזיות IP – חיסכון לארגון

נהוג לחשוב כי כל טכנולוגיה חדישה כזו או אחרת תהיה בהכרח יותר יקרה ופחות משתלבת לארגונים, בעיקר לקטנים יותר. אך כאן הטעות הבסיסית, משום שהטכנולוגיה עליה מתבססות מרכזיות IP הופכת נפוצה יותר ויותר וזמינה ולכן בהכרח זולה יותר לטווח הארוך. יתרה מכך, היות והמרכזיות הללו משולבות תוכנה וחומרה גם יחד, אין צורך ברכישת תוכנות מיוחדות להתאמת המרכזיה לבית העסק, אלא לקבל את הכל בחבילה אחת כוללת ולכן, זה אחד מנדבכי החיסכון מבחינת המוצר. מבחינת התרומה של מרכזיות IP לעסק, יחס העלות מול התועלת מצטמצם בהרבה, וזאת מכמה סיבות עיקריות, הקשורות בעיקר כלפי הלקוחות מהעבר השני של הקו:

  • ניתוב שיחות חכם הניתן לתכנות ותכנון בעל העת. המרכזייה יודעת להפנות לשלוחה פנויה או להתריע על שלוחה תפוסה עוד בטרם חיכה הלקוח על הקו.
  • מיקום המתקשר בתור ומתן זמני המתנה – מה שנותן למתקשר תמונת מצב בזמן אמת ולא המתנה חסרת תכלית מהעבר השני של הקו.
  • מתן אפשרות להשארת הודעה או מספר טלפון לחזרה. הנתונים מועברים אוטומטית למערכת ולחזרה למתקשר. מעבר לכך, קיימת אפשרות להשארת טלפון לחזרה ברגע התפנות השלוחה וזה מהווה יתרון עצום ומונע המתנה של מתקשר על הקו ויוצר שביעות רצון מהשירות עוד בטרם ניתן בפועל.
  • המערכת מפיקה דוחות ונתוני שיחות נכנסות על מנת לנטר ביצועים ולשפרם מבחינת זמני המתנה, תנועה נכנסת, שיחות לא נענו ועוד. דוחות אלה מסייעות באופן ישיר לשפר את מתן השירות הראשוני מול הלקוח המתעניין ולחלוטין משפר את תדמית החברה כלפי חוץ ואת היעילות של המוקד הטלפוני שלה .
  • הנעמת זמן ההמתנה – באמצעות מוסיקת רקע נעימה או לעיתים גם תוכן שיווקי הקשור לפירמה עצמה, תוך כדי המתנה בין אם קצרה ובין אם ארוכת טווח, שכן גם זמן המתנה על הקו יכול להוות פלטפורמה פרסומית ושיווקית לכל דבר ועניין..
  • עלויות שימוש – בין אם מדובר על שיחות פנים ארגוניות בארץ ובין אם תוך ארגוניות מול חו”ל, העלויות זולות משמעותית מאשר בשימוש במרכזייה רגילה וקווי טלפון רגילים שאינם מבוססי אינטרנט.

קראו גם את המאמרים הבאים

סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | אייקון

חברת סטארט שירותי מחשוב – מספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים לעסקים וחברות. בנוסף, ניתן למצוא אצלנו חבילות משתלמות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד..!

השאירו פרטים
סטארט ברשת

תוכן עניינים

המאמרים החדשים באתר
טכנאי
טכנאי רשתות

בעולם ממוחשב, רשתות תקשורת המחשבים משמשות כתשתית הכרחית לפעילותו של כל עסק, ללא קשר לגודלו. העדרה של תשתית תקינה הפועלת ללא הפרעות, עלולה לפגוע משמעותית

מחשוב ענן לעסקים
מחשוב ענן לעסקים

כיום, ניתן להניח, כמעט כולם נחשפו למינוח “מיחשוב ענן”. כלומר, במקום לנהל בבית העסק או בבית רשת מחשבים מקומית, הנתונה לשלל איומים – פשוט להשתמש

שירותי מחשוב ענן
מחשוב ענן

לא תמיד זה קל להיות בעל עסק בישראל. יוקר המחיה בארצנו הקטנטונת מרקיע שחקים, ואם נוסיף לעובדה זו את כל ההוצאות שנופלות על בעלי עסקים

סינון מיילים בג'ימייל
סינון מיילים בג’ימייל

דואר אלקטרוני משרת את ליבת הארגון, בהיותו פלטפורמה מרכזית להעברת מסמכים וקבצים בין כלל חברי הצוות. רוב העסקים והארגונים בישראל מתבססים על הדואר האלקטרוני של

גיבוי לעסקים
פתרונות גיבוי לעסקים

כל עסק, שלו פעילות דיגיטלית בהיקף כלשהו, חייב לשמר את נתוניו ולהגן על עצמו מפני אובדנם, מטעויות אנוש או מעבריינות סייבר. לכן, לשם בטיחותו עליו

Call Now Button
Translate »
פתיחת ההודעה
1
זקוקים לתמיכה?
היי, שמי גילי - מנהל חברת IT-START, ואני כאן כדי לתת תמיכה ושירות. במה אוכל לסייע?