סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | לוגו

מחשב לא נדלק

כפתור הדלקת מחשב, מחשב לא נדלק

כאשר אנו רוכשים מחשב חדש קשה לנו להאמין שביום מן הימים תתרחש תקלה מסוימת שתגרום לו שלא להידלק, אך מחשב הוא בסופו של דבר מכונה המורכבת מאוסף של רכיבים שלכל אחד מהם אורח חיים די מוגבל וככל שעובר הזמן מרגע הקנייה וככל שגובר השימוש במחשב, כך מרכיביו מתיישנים ונשחקים. על כן, קורים לא מעט מקרים שבהם מחשב לא נדלק, גם אם שעה לפני כן עבד כרגיל. מדוע זה קורה ומתי מומלץ לפנות לטכנאי?

כפתור כיבוי במחשב

מדוע המחשב לא נדלק?

כאשר מחשב לא נדלק מומלץ לענות על מספר שאלות בסיסיות לפני שממהרים להסיק מסקנות חפוזות ולשלוח לתיקון.

  • האם מחובר לחשמל – כל כך בסיסי ששוכחים לבדוק ולמרבה הפלא דווקא חיבור רופף לחשמל עשוי להיות הבעיה ותו לא.
  • אם מדובר במחשב נייד – האם הוא טעון ו/או מחובר לספק חשמל. האם הסוללה מחוברת באופן משולם או שהיא רופפת. האם הסוללה ישנה למדי עד כדי פריקה סופית שלה וכו'. אם זה עניין של סוללה – חברו למקור חשמל חיצוני ובדקו.
  • האם לחיצה על כפתור ההפעלה מפעילה את המעבד? האם המאוורר פועל? אם כן – הרי שהבעיה נעוצה במסך או בחיבור למסך. אם לא, הרי שהבעיה נעוצה במחשב עצמו ו/או בחיבורים בו.
  • האם ייתכן שהעמסתם על המחשב יותר מדי, במיוחד בפעם האחרונה שהפעלתם אותו? ייתכן מצב שבו עודף פעולות יקפיאו את פעולת המחשב. במקרה כזה איפוס המחשב וניתוקו ממקור החשמל יפתור את העניין.
  • האם ייתכן שהמחשב נפגע פיזית ממשהו? האם ממכה, סופת ברקים, או כל דבר שעולה לכם בראש שיכול היה לפגוע בו ובפעולתו. האם עמוס הוא בתוכנות עד כדי עומס על הזכרון.
  • האם לאחרונה הוחלף רכיב מסוים במחשב? לעיתים לאחר החלפת רכיב מסוים תיתכן עלייה איטית שלו (נדיר אבל אפשרי).

מחשב לא נדלק – תיקון המחשב

ישנם מצבים שבהם ניתן לטפל במחשב באופן עצמאי עם הבנה בסיסית. מקרים כמו החלפת ספק כוח, החלפת סוללה, שאיבת אבק מהמאוורר, הסרה של תוכנות מכבידות וכו', הינם מקרים פשוטים יחסית, בהם ניתן לטפל לבד. יחד עם, עם רוב המקרים בהם מחשב לא נדלק לא מומלץ להתמודד לבד, משום שאלה נובעים מתקלות מורכבות יותר, לרבות החלפת רכיבים.

מצד שני, כל הבדיקות שציינו לעיל יסייעו לכם להגדיר את הבעיה (או לפחות לשלול בעיות אחרות) ולהציג אותה בפני טכנאי מחשבים לעסקים. ייתכן שהדבר לא יפתור אותו מבדיקת המחשב בפועל כחלק משגרת הטיפול, אבל לפחות הוא יידע מה לחפש, מה שיחסוך לו ולכם זמן ואולי גם כסף.
אם תנסו להתמודד עם תקלות מורכבות לבד ואם לכם את הידע הדרוש לכך, אתם עשויים להסב נזק נוסף למחשב ובכך להכפיל את הסיכוי להיעזר בטכנאי מחשבים ואף להגדיל את זמן שהיית המחשב אצל הטכנאי וגם להכפיל את עלות התיקון.

אם כבר נדרשתם להגיע לטכנאי עם התקלה במחשב שלכם, חובה לבקש העתקה של המידע עליו. לכאורה נשמע משהו מאוד מובן מאליו אבל אם לא תוודאו זאת תגלו ששום דבר אינו מובן מאליו ותצמאו עצמכם מחפשים מומחים בשחזור מידע מיד לאחר שחרור המחשב מהתיקון.

תקלות נוספות במחשבים

סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | אייקון

חברת סטארט שירותי מחשוב – מספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים לעסקים וחברות. בנוסף, ניתן למצוא אצלנו חבילות משתלמות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד!

השאירו פרטים
סטארט ברשת

תוכן עניינים

המאמרים החדשים באתר
HOME

Call now: +972 77-8040307 New reading Welcome to IT-START Your partners for business-technological success Nice to meet you, IT START. Our role is to ensure

סקר ניהול סיכונים

ניהול סיכונים הוא היבט מכריע בכל עסק. זה כרוך בזיהוי סיכונים פוטנציאליים ופיתוח אסטרטגיות לצמצום או לסילוקם. סקר ניהול סיכונים הוא כלי המשמש להערכת שיטות

נוהל אבטחת מידע בארגון

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, ארגונים נעשים תלויים יותר ויותר במערכות מידע דיגיטליות כדי לאחסן ולעבד נתונים עסקיים. זה הופך את אבטחת המידע לחיונית עבור עסקים

סקר סיכוני IT

הטכנולוגיה שינתה את המשחק עבור עסקים רבים במונחים של יעילות, פרודוקטיביות וחדשנות. עם זאת, עם הטכנולוגיה המתקדמת מביא עימה את כל נושאי סיכוני אבטחת מידע

נוהל אבטחת מידע

בעידן הדיגיטלי של היום, נתונים הם אחד הנכסים היקרים ביותר לעסקים יכולים להחזיק. ממידע פיננסי ועד נתוני לקוחות, חברות מסתמכות במידה רבה על הנתונים שהן

Translate »
Call Now Button