סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | לוגו

שירותי מחשוב לקבלנים

שירותי מחשוב לקבלנים

קבלני בניין מתאפיינים בעבודה רבה מחוץ למשרד והרבה עבודות בשטח. אי לכך, רוב עבודת המחשוב עוברת דרך רשת האינטרנט. המשמעות היא שכל תשתית מחשוב המוקמת עבור חברה קבלנית ו/או קבלנים עצמאיים חייבת להיות מותאמת לצורת העבודה הזאת באמצעות שירותי מחשוב לקבלנים המאפשרת עבודה שוטפת ללא כל הפרעה. עבודה שכזאת מתאפשרת הודות לכמה גורמים מרכזיים:

שירותי מחשוב

ניהול שירותי ענן ושרתים מקומיים

כל חברה קבלנית קטנה כגדולה מאחסנת את כלל המידע שלה על גבי שרת כלשהו, בין אם מקומי ובין אם שרת ענן. ההבדל ביניהם הוא לא רק במיקום הפיזי אלא גם בעלויות הניהול:
בעוד שרת מקומי מצריך מקום פיזי כמו חדר שרתים, אבזור מתאים לתחזוקה של השרתים המקומיים וכו', שרת ענן הינו שרת וירטואלי הנמצא פיזית במקום אחר לחלוטין ומתוחזק בידי החברה המשכירה את שירותיו.
בעוד תחזוקה של שרת מקומי דורשת כוח אדם מיומן ומקצועי, תחזוקת שרת ענן נעשית אך ורק בידי אנשים מקצועיים שהוסמכו לכך מטעם החברה המשכירה את שירותיו.

גיבוי שוטף – בעוד שרת מקומי דורש ביצוע גיבוי אנושי של אחת לתקופה (שבוע רצוי), שרת ענן מבצע גיבויים שוטפים על בסיס יומי תוך כדי אפשור אחזור המידע בכל רגע נתון.
אבטחה – שרת מקומי עם שרתים ישראלים דורש אבטחה מסיבית סביב השעון ועדכונים תמידיים של תוכנות חומות האש ותוכנות האבטחה המאוחסנות בו על מנת לשמור עד כמה שניתן על המידע המאוחסן בו. שירותי שרת ענן כוללים כבר את נושא האבטחה שתמיד מעודכנת לתקנים המחמירים ביותר.
עלויות – בעוד כל הסעיפים שציינו לעיל כרוכים בעלויות גבוהות כאשר מדובר בשרת מקומי, השכרת שירותיו של שרת וירטואלי חוסך את רוב העלויות הללו ומספק ראש שקט.

רשת אינטרנט מהירה ותקינה

הקמת תשתית מחשוב ורשת תקינות הינה תנאי חובה כאשר מדובר בשירותי מחשוב לקבלנים, משום שהם נמצאים רוב הזמן בשטח ונדרשים כאמור לתקשר מרחוק. אי לכך, רשת תקשורת לקויה לא מאפשרת את ההתחברות הזאת מרחוק ומאלצת את הקבלן להמתין עד הגעתו למשרד על מנת להשלים את עבודתו. עיכוב שכזה מסרבל את תהליך העבודה ומעכב אותה ואת תוצאותיה ולטווח הארוך יוצר עיכוב בקבלת פרויקטים נוספים.

שירותי תיקונים – שירותי מחשוב לקבלנים

שירותי מחשוב לקבלנים חייבים לכלול את כל נושא התיקונים ואחזקת החומרה ובאופן כזה המאפשר טיפול מהיר עד כמה שניתן בכל תקלה שצצה תוך כדי עבודה. קבלן שעובד סביב השעון לא יכול להרשות לעצמו עיכובים הטיפול בתקלות ולכן אלמנט הזמן פה הוא חשוב מאוד. שירותי מחשוב לקבלנים הכוללים מרכיב של תיקונים בפועל, התקנת חלפים וכדומה, מאפשר עבודה שוטפת ללא תקלות ועיכובים. קבלן שיוצא לשטח ללא מחשב כמוהו כאילו לא יצא בכלל, כך שקבלן ללא יכולת התחברות עם מחשב מרחוק לא יכול לצאת לשטח ולבצע את עבודתו כראוי. לכן חובה לסכם על שירות תיקונים מיידי ו/או בטווח זמן סביר שיבטיח את העבודה השוטפת.

אבטחת מידע עם שירותי מחשוב לקבלנים

מעבר לשירותי הענן לעסקים שהוזכרו קודם לכן, גם חברה קבלנית כמו גם קבלן חיצוני חייב לשלב שירותי אבטחת מידע במסגרת הסכם שירותי מחשב לקבלנים שיש לו עם ספק השירות. בין אם מדובר על התקנת חומת אש, הצפנת התחברות מרחוק, גישה מוגבלת לתיקים ותוכנות ועוד, כלל המידע הנמצא ברשותו עלול להיות בסכנה במידה ולא יאובטח לכל אורך הדרך. יתרה מזאת, חובה לעדכן מעת לעת את האמצעים בהם שירותי האבטחה האלה ניתנים בין אם מבחינת חומרה, בין אם מבחינת תוכנה ובין אם שניהם יחד. חשוב לדעת כי כמות המידע היומיומי שעובר במחשבי החברות הללו ואנשי המקצוע הללו עצום ומספיק אדם מיומן אחד בעל כוונות זדוניות שידע להגיע למידע הזה ויהיה בעל מספיק מוטיבציה כדי לחדור אותו ולבצע בו כרצונו. זליגה של מידע הן למתחרים והן לגורמים עוינים יכולה גם להרוס עסקה נוכחית, גם עסקאות עתידיות וגם התנהלות שוטפת של העסק ופגיעה במוניטין.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

סטארט - שירותי מחשוב לעסקים | אייקון

חברת סטארט שירותי מחשוב – מספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים לעסקים וחברות. בנוסף, ניתן למצוא אצלנו חבילות משתלמות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד!

השאירו פרטים
סטארט ברשת

תוכן עניינים

המאמרים החדשים באתר
HOME

Call now: +972 77-8040307 New reading Welcome to IT-START Your partners for business-technological success Nice to meet you, IT START. Our role is to ensure

סקר ניהול סיכונים

ניהול סיכונים הוא היבט מכריע בכל עסק. זה כרוך בזיהוי סיכונים פוטנציאליים ופיתוח אסטרטגיות לצמצום או לסילוקם. סקר ניהול סיכונים הוא כלי המשמש להערכת שיטות

נוהל אבטחת מידע בארגון

ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, ארגונים נעשים תלויים יותר ויותר במערכות מידע דיגיטליות כדי לאחסן ולעבד נתונים עסקיים. זה הופך את אבטחת המידע לחיונית עבור עסקים

סקר סיכוני IT

הטכנולוגיה שינתה את המשחק עבור עסקים רבים במונחים של יעילות, פרודוקטיביות וחדשנות. עם זאת, עם הטכנולוגיה המתקדמת מביא עימה את כל נושאי סיכוני אבטחת מידע

נוהל אבטחת מידע

בעידן הדיגיטלי של היום, נתונים הם אחד הנכסים היקרים ביותר לעסקים יכולים להחזיק. ממידע פיננסי ועד נתוני לקוחות, חברות מסתמכות במידה רבה על הנתונים שהן

Translate »
Call Now Button