הוד השרון עשתה קפיצת מדרגה בשני העשורים האחרונים בכל הקשור לפיתוח העיר. תושבים רבים הוספו לשכונות החדשות והישנות, אזורי התעשיה הורחבו והועשרו בבתי עסק קטנים כגדולים. מעיר קטנה המורכבת ממושבים ליד כפר סבא הגדולה, הפכה הוד השרון למרכז שלא ניתן להתעלם ממנו. בין שלל בתי העסק שצמחו עם השנים בהוד השרון ניתן למנות גם עסקים המספקים שירותי מחשוב בהוד השרון והסביבה. בתי עסק אלו מספקים שירות לחברות גדולות וקטנות באופן שוטף ורק הולכות וצוברות ניסיון עם מיטב המערכות המתקדמות.
היתרון בהעסקת חברה המספקת שירותי מחשוב בהוד השרון
כל בית עסק הממוקם בהוד השרון צריך שירותי מחשוב לעסקים כבכל מקום. אבל, היות והמיקום של הוד השרון מאוד מרכזי בשרון, התקשרות עם חברה המספקת שירותי מחשוב לחברות מחוץ לעיר עלול להיות בעייתי, משום שיתרון הלוקאליות הוא עצום מכמה סיבות:
זמינות – חברה המעניקה שירותי מחשוב בהוד השרון עשויה להיות זמינה יותר ברמה הפיזית מאשר חברה הממוקמת רחוק יותר ושירות התמיכה שלהם הוא רק תמיכה מרחוק. ההגעה לבית העסק תהיה מהירה יותר ופחות כרוכה בפקקי תנועה וזמני נסיעה ארוכים. העניין יכול להיות קריטי כאשר מדובר בתקלות אקוטיות הדורשות מענה מהיר ולא ברמת הטלפון ו/או תמיכת מחשבים מרחוק בשיטת ההשתלטות מרחוק.
היכרות – עסקים מקומיים לרוב נוטים להיקשר זה לזה מכורך ההיכרות המקומית. בכל רשות מקומית יש את רשת העסקים המקומיים שלה המקבלים חשיפה, מה שבהכרח מגביר את כמות ההמלצות והדיס המלצות על כל עסק מקומי כזה או אחר.
הגעה עצמית – עסק מקומי מאפשר הגעה פיזית אליו מבלי להסתבך ולהתעכב. אם מעבדת המחשוב נמצאת במרחק כמה רחובות סה מקל באופן משמעותי ונוח יותר מאשר לנסוע לעיר אחרת, או לשאת בעלויות משלוח לכאן ולכאן.
כיצד לבחור ספק שירותי מחשוב?
כאשר בוחרים ספק שירותי מחשוב לעסקים בהוד השרון יש להתחשב בכמה פרמטרים קריטיים, כגון:
ניסיון וותק – וותק אולי פחות קריטי אם כי חשוב משום שוותק עשוי להורות על ניסיון כלשהו בתחום, אך יחד עם זאת ניסיון חייב להיות ניסיון בטיפול במערכות מחשוב עסקיות שונות הן בגודלן והן במהותן. הניסיון חייב לכלות טיפול בחומרות מסוימות האופייניות לבתי עסק כמו שרתים, מדפסות רשת וכו'. כמו כן, הניסיון חייב לכלול גם טיפול בתוכנות עסקיות, לרבות אלו המשותפות לעסקים רבים כמו: תוכנות אופיס 365 לעסקים, תוכנות שרת, מערכות ניהול עסק שונות וכו', משום שחלק ממתן שירותי מחשוב לעסקים כולל שירותי הלפ-דסק ולכן מומלץ להוכיח בקיאות מסוימת ברוב התוכנות או לפחות להוות איזשהו ערוץ תקשורת בין הלקוח לבין בית התוכנה.
מחיר – לא הפרמטר הכי קריטי אבל אי אפשר שאל להתייחס אליו כלל – מחיר חייב לכלול את כל שירותי המחשוב הניתנים ע"י הספק, לרבות תיקונים פיזיים, נסיעות וכו'. אם בית העסק מקומי, הרי שזה מקל על עלויות הזמינות סביב. חלק מהספקים עובדים בשיטת בנק השעות – כלומר, קובעים בחוזה מספר שעות מקסימלי אליו מתחייב הספק תמורת מחיר מסוים כאשר במהלכן יבוצעו העבודות המפורטות בחוזה וכל תוספת עליהן תגובה בתשלום נוסף. חלק מהספקים מעדיפים לעבוד בשיטת הריטיינר החודשי ללא הגבלת שעות וחלק מעדיפים שיטת תמחור אחרת. חשוב לתאם ציפיות של שיטות תמחור מראש ולעגן את הכל בחוזה למניעת הפתעות לא נעימות בהמשך ההתקשרות. כמו כן, זכרו כי הזול ביותר עלול בסופו של דבר להסתכם במחיר היקר ביותר בשל תוספות בלתי צפויות בהמשך והיקר ביותר לא בהכרח נותן את השירות הטוב ביותר.
סקר שוק – חובה לבצע סקר שוק מקיף בטרם מחליטים על חברה מסוימת גם אם הכיוון וודאי. השוו שירותים, מחירים, המלצות וכו' ורק אז תחליטו האם הספק שאליו כיוונתם אכן כדאי מבחינתכם או שאולי כדאי לסגור עם ספק אחר שיספק את השירותים שבית העסק שלכם אכן צריך על כל מרכיביו ועל פי כל צרכיו.