העיר גבעתיים השוכנת במישור החוף הדרומי נחשבת לעיר קטנה יחסית, שקטה וקהילתית מאוד. כיאה לעיר בעלת צביון שכזה, קיימים בה מגוון של בתי עסק המקיימים הן את תושבי העיר עצמה והן את הערים השכנות לה הלא הן רמת גן ותל אביב. ביחס לערים השכנות לה, חלקם הגדול של העסקים בגבעתיים נחשבים קטנים או בינוניים ומעט נחשבים גדולים באופן יחסי. אי לכך, חלק מהעסקים במקום עוסקים בתחום של שירותי מחשוב לעסקים בגבעתיים והסביבה ולו על מנת לתת מענה לעסקים המקומיים מבלי לצאת מגבולות העיר.
סוגי העסקים המספקים שירותי מחשוב לעסקים בגבעתיים
בית עסק המספק שירותי מחשוב לעסקים בגבעתיים יכול להיות אחד מתוך שלושה סוגים עיקריים:
איש מקצוע בודד, המתפקד כעסק של אדם אחד. שירות זה לרוב ניתן אד הוק, כלומר, איש המקצוע נקרא לפעולה כאשר מתעוררת בעיה, בין אם כשל בחומרה ובין אם תקלות תוכנה. היתרון בכך – אדם קבוע שמכיר כבר את הנפשות הפועלות, את הציוד במקום ובדרך כל המחירים מקובלים ומסכמים ע"י שני הצדדים. החיסרון בכך – זמינות פחות גבוהה משום שמדובר באדם אחד בלבד, טיפול אך ורק בתקלות ולא ניטור שוטף של המחשוב בחברה, מתאים אך ורק לחברות מאוד קטנות או אלו שיכולות לגבות כל עיכוב שנוצר כתוצאה מעיכוב בטיפול בתקלות.
עסק קטן המספק שירותי מחשוב בגבעתיים – אותו הדין כמו עסק דל אדם אחד עם כמה הבדלים בולטים – מדובר ביותר מעובד אחד בחברה כך שהמענה יותר מהיר והזמינות גבוהה יותר, ניתן להעניק שירות גם לחברה בסדר גודל בינוני וניתן לעגן בחוזה ההתקשרות גם שירותים שוטפים כמו הלפ דסק, וכן גיבוי בענן לעסקים וכו' על מנת לדחות את מקרי החירום עד כמה שניתן.
היתרון בכך – זמינות גבוהה יותר בשירותי תמיכה טכנית, וכן מערכת ניטור ובקרה שוטפת של מערכות המחשוב וזמני תגובה מהירים. החיסרון בכך יכול לנבוע דווקא במקרי חירום שבהם, היות ואותו בית העסק מטפל בכמה לקוחות בו זמנית, תתכן זמינות נמוכה יותר אשר עלולה להקשות על בית העסק בתפקודה השוטף עד לסיום הטיפול בתקלה.
חברה גדולה המספקת שירותי מחשוב לעסקים בגבעתיים אך כזאת אשר מקצה צוות כלשהו על כל לקוח. (או אדם בודד אחד ובכל מקרה כל לקוח מקבל מענה שוטף). היתרון בכך הוא זמינות מרבית לכל תקלה ולכל שאלה ושירות מקיף הכולל הכל. החיסרון – לרוב המחיר הגבוה יחסית בשל מרכיבי השירות ולא לכל העסקים זה יכול להתאים.

חשיבות הגדרת השירות
מבין שלושת הסוגים שהוזכרו לעיל, כל אחד מתאים לסוגי עסקים שונים. יחד עם זאת, בטרם מחליטים באיזה סוג של שירות לבחור על כל יתרונותיו וחסרונותיו, חובה להגדיר את צרכי החברה מבחינת מחשוב ולדעת בדיוק היכן העניינים עלולים להשתבש. כלומר, כמה מחשבים יש בחברה? מה המשמעות של השבתת מחשב כתוצאה מתקלה וכיצד ניתן אם בכלל לחפות על כך? האם יש צורך גם בתחזוקת רשת (לרוב כן ועדיין יש משמעות להיקף). האם קיים ציוד קצה נוסף? האם יש צורך בשירותי גיבוי ואחסנה או רק בשירותי מחשוב שוטפים וטיפול בתקלות? על כל השאלות הללו ועוד חובה לענות כבית עסק עוד לפני שמחפשים חברה המספקת שירותי מחשוב לעסקים.
יש להצטייד בהמלצות על שירות שכזה ועל חברה שיכולה להתמודד עם צרכי חברה באותו סדר גודל, כלומר, לבצע סקר שוק ולא למהר לסגור עם הספק הראשון שמציע את עצמו.
לאחר מכן, יש לוודא תיאום ציפיות בין בית העסק לספק השירות ועיגון כל האותיות הקטנות בחוזה לשביעות רצונם של שני הצדדים ולהשאיר אפשרות כלשהי לסיום התקשרות מוקדם מהצפוי מכל סיבה שהיא.
חשוב מאוד לדעת על מה משלמים ולא רק כמה, כלומר, פירוט מדויק של מרכיבי השירות, כולל זמני תגובה, תיקוני חומרה, אספקת חלפים תוכנות חומת אש ועוד. אין להשאיר מקום לספק או נושאים שיכולים להתפרש לכמה מובנים.