טכנולוגיית הענן שהתפתחה בשנים האחרונות הביאה עמה מהפכה לא רק בכל הקשור לאחסון קבצים ותוכנות ועבודה מרחוק אלא גם מהפכה בתחום הטלפוניה. לא עוד מרכזיות אנלוגיות מסובכות שקורסות תחת העומס ודורשות תחזוקה שוטפת ויקרה, אלא מרכזיות שעוברות דרך שירותי ענן לעסקים ומרכזות במקום אחד מכלול שירותים שלרוב עוברים דרך כמה וכמה ספקים, כגון:
חברת תקשורת – בעבר, עסק שהחזיק מרכזיות נאלץ לשאת בהוצאות תקשורת גבוהות המתייחסות לספק הקו, שהיה אך ורק חברת "בזק". היות ובזמנו התחרות בענף זה נעדרה, מחירי השירות לעיתים הרקיעו שחקים, בעיקר כאשר היה צורך בשילוב שיחות לחו"ל ומחו"ל לארץ. כיום, בחסות התחרות על שירותי הטלפוניה ומעבר לתקשורת טלפוניה בענן, קיימת יותר שליטה על הוצאות התקשורת ומעקב שוטף מבלי להיכנס להוצאות מיותרות.
ספקי חומרה – אחזקה של מרכזיה רגילה ומקומית מצריכה הקצאת משאבים לרכישת ציוד רב ושדרוגו עם הזמן. על כן, יש צורך בספק חומרה אשר עמו מתקשרים בנושא זה.
ספקי שיחות בינלאומיות – אין זה הכרח שהחברה המספקת את שירותי השיחות מספקת גם את שירותי שיחות החו"ל לאותה החברה, משיקולי עלויות. לכן, נוסך עוד ספק לתמונה.
שירותי אבטחה וסייבר – על מנת להגן על המידע שעובר במרכזיה, יש צורך בשירות נוסף ובעוד עלויות של אבטחת מידע לעסקים או לצורך שלכם.
ספקים נוספים כגון – אינטרנט, קישוריות, אחזקה וכו'.
המעבר לשירות מאפשר איחוד של כל השירותים הללו לכדי ספק אחד וכן מקנה לנו גיבוי בענן לעסקים, בין אם הוא זה שמספק את כל מעטפת השירות בעצמו ובין אם ספק הנעזר בספקי משנה על מנת להעניק מעטפת שירותי טלפוניה בענן.

יתרונות נוספים בטכנולוגיה, אבטחה, ושירות
שירותי טלפוניה בענן טומנים בחובם יתרונות נוספים אשר בראש ובראשונה חוסכים לבית העסק המו כאב ראש, זמן וכמובן כסף. היתרונות הם:
טכנולוגיה עדכנית – במקום לדאוג לשדרוג מערכת הטלפוניה בכל עת, להוציא הון עתק או להישאר מאחור בזמן שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, שירות טלפוניה בענן מספק שדרוגים אוטומטיים בכל עת המבוצעים בלחיצת כפתור אחת פשוטה, הכלולה במחיר השירות.
אבטחה – שירותי טלפוניה בענן כוללים אבטחה הדוקה ומתקדמת של חומת אש שאינה כרוכה במשאב חיצוני נפרד, אל הינה חלק בלתי נפרד מקיום המרכזייה בטכנולוגיה זו.
שירות – שירותי טלפוניה בענן כלולים לרוב בשירות מהיר ויעיל בכל הקשור בתקלות ונפילות הן בשירות עצמו והן בשירותי הקו גם אם ניתנים ע"י ספק אחר. המענה זירז ממש כמו שתעסיקו איש Help Desk, יעיל ואינו מותיר את בית העסק ללא פתרון לאורך זמן מכוון שהמענה מגיע בדרך תמיכה מרחוק השירות נעשה אף מהיר יותר. אלמנט זה חשוב ביותר על מנת שלא ליצור עיכוב במתן השירות ללקוחות בית העסק.

טלפוניה בענן מקנה יכולת ניידות ופשטות
יכולת ניידות – מרכזיית טלפוניה מאפשרת התניידות של משתמשיה ממקום למקום מבלי להיות בתוך המשרד עצמו. יתרון זה הינו עצום משום שהוא מאפשר עבודה מכל מקום וכמובן שאם אבטחת מידע לעסקים מכל מקום תוכלו להיות בראש שקט שאתם לא חשופים לפרצות וחדירה למערכות, מתן מענה מכל מקום וחוסר תלותיות בשעות עבודת המשרד, מה שיכול להיות מאוד קריטי כאשר מדובר במקרי חירום.
פשטות – מעבר לפשטות הפעלת השירות, שירותי הטלפוניה בענן גדלים עם בית העסק ללא צורך בהוספת ציוד רב לכל תוספת כח אדם וללא היערכות מיוחדת כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים.
שורה תחתונה, עם כל כך הרבה יתרונות, אין זה פלא שחברות רבות עוברות לשירותי טלפוניה בענן ומתקדמות על הטכנולוגיה לעבר העתיד.